Rzecz o statystykach sprzedażowych agenta

Statystyki sprzedażowe w Systemie LEAD działają w dłuższym okresie.

Co to znaczy?

Częstym błędem popełnianym przez agentów stawiających pierwsze kroki w obsłudze klientów z Formularzy LEAD jest brak świadomości, że na LEAD-y trzeba mieć plan, biznesplan. A, co często obecnie obserwujemy, LEAD-y to inwestycja często zwracająca się w momencie systematycznej realizacji założonych celów, kontroli wyników w oparciu o inne źródła klientów i samodyscyplinie. 

Chociaż LEAD to szansa sprzedażowa o ponadprzeciętnej możliwości realizacji, to wcale nie oznacza, że pierwszych trzech klientów musi kupić od nas polisę. Zdarzają się przypadki, gdzie trafia się sprzedaż z pierwszego, drugiego, czy trzeciego kupionego LEAD-a. Statystyka 100%. Pięknie, ale co jeśli nie sprzedam na kolejnych 10 LEAD-ach? Szczęście nowicjusza może okazać się naszą porażką. Po świetnym starcie trafiamy w próźnię i najczęściej czujemy brak dalszej motywacji do działania i postępującą frustrację. Czy można tego uniknąć?

Inaczej wygląda analiza przypadku, jeśli przyjmiemy, że mamy pewien plan. Np. planujemy sobie stałą kwotę na pozyskiwanie klientów z Formularzy LEAD w kwartale.

I tak np. jeśli inwestujemy miesięcznie 500 zł to pytanie ile uda mi się zarobić w kwartale w odniesieniu do innych źródeł, w które inwestowałem równolegle do tej pory w tym samym czasie. Oczywiście w tym momencie docieramy do punktu, w którym mamy już pewne doświadczenia i możemy ocenić, czy warto dalej inwestować w klientów internetowych, jako jedno ze źródeł, czy może warto skupić się na innym źródle.

Takie podejście daje nam tę przewagę, że nic nie pozostawiamy emocjom i złudzeniu, że wyrzuciliśmy "stówkę"  w błoto głośno powtarzając to wszystkim dookoła ze szczególnym uwzględnieniem zespołu Systemu LEAD.