System LEAD - skuteczne uzupełnienie rekomendacji

Mam 42 lata. Przygodę z branżą ubezpieczeniową rozpocząłem w sierpniu 2008 roku, kiedy zostałem Kierownika Grupy w firmie AVIVA. Przez całe swoje życie prowadziłem własną działalność gospodarczą i zajmowałem się organizowaniem sprzedaży „na własny rachunek”. Pomimo opinii osób, które pracują w tym sektorze wiele lat, nie uważam ubezpieczeń za „jakiś specyficzny produkt”. Wystarczy znaleźć odpowiednią grupę docelowę, dotrzeć do niej -  w czym pomaga system LEAD -  i podpisać umowę.

Jak Pan ocenia usługę LEAD od strony agenta ubezpieczeniowego? Czy warto w ten sposób pozyskiwać klientów?

System LEAD oceniam jako bardzo efektywny sposób pozyskiwania kontaktu z klientem. Walka konkurencyjna, czyli walka o kontakt z klientem, przenosi się siłą rzeczy na poziom przestrzeni internetowej.  Potencjalny klient, który sam wywołał kontakt z Agentem jest „łatwiejszy”, ponieważ już jest uświadomiony. To on sam odczuwa potrzebę posiadania ubezpieczenia. W porównaniu z obecnie najskuteczniejszym sposobem zdobywania klientów, czyli systemem rekomendacji, system LEAD daje możliwość dostępu do ogromnego rynku osób nam nie znanych i może go efektywnie wspomagać. Z kolei porównując system LEAD z  „przedzwanianiem zimnych baz danych” , ten pierwszy jest bezkonkurencyjny ze względu na czas i ewentualne koszty zatrudnienia telemarketerów.

Czy informacje otrzymane z formularzy były wyczerpujące w stopniu pozwalającym na przygotowanie oferty?

W moim odczuciu informacje z LEAD-ów wydają się wystarczające do tego, aby skonstruować ofertę. Otrzymuję gotowy formularz, w którym są wszystkie dane, których potrzebuję.

W jakiej formie przedstawia Pan ofertę klientom? Email? Telefon? Osobiście?

Moja reakcja na zapytanie klienta polega na wysłaniu oferty mailem, a następnie kontaktuję się z nim telefonicznie.

Jak Pan ocenia reakcję klienta na zakup ubezpieczenia poprzez usługę LEAD?

Zauważyłem, że kluczową rolę odgrywa tutaj czas reakcji na zapytanie. Potencjalni klienci o wiele lepiej reagują, gdy szybko otrzymają ofertę mailem albo skontaktuję się z nimi telefonicznie. Generalnie klienci, którzy wypełniają formularze kontaktowe naprawdę chcą zawrzeć ubezpieczenie. Kiedy rezygnowali z mojej oferty, podpisywali umowę z przedstwicielem innego towarzystwa, który także skorzystał z systemu LEAD.

Jaka była skuteczność złożonych przez Pana ofert klientom, którzy wypełnili LEADA?

Skuteczność wydaje się wysoka. Na trzy formularze podpisałem jedną umowę, ale wliczając wykorzystane rekomendacje, można przyjąć że jest to 1:1.

Rozmawiał: Piotr Szostakiewicz