Klienci i świetna usługa. Mamy jedno i drugie

O trudnym rynku ubezpieczeniowym, innowacyjności Systemu LEAD, klientach oraz agentach korzystających z Systemu, opowiada Szymon Płoński, menedżer Systemu LEAD.

Jak ocenia Pan aktualną sytuację na polskim rynku ubezpieczeniowym?

SP: Rok 2013 nie był najlepszym okresem dla sektora ubezpieczeniowego. Wartość polskiego rynku ubezpieczeniowego zmniejszyła się niemal o 5 mld złotych. Na taką sytuację złożyło się wiele czynników m. in. ograniczenia w oferowaniu polis lokacyjnych oraz zaciekła wojna cenowa w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Prognozy na rok 2014 również nie są zbyt optymistyczne. Eksperci prognozują, że gorsza passa towarzystw ubezpieczeniowych może potrwać jeszcze przez jakiś czas.

Jak zatem w realia polskiego rynku wpisuje się System LEAD?

SP: System LEAD może być receptą na obecną niełatwą sytuację agentów ubezpieczeniowych, którzy szukają klientów w dość trudnym okresie na rynku ubezpieczeń. W Systemie LEAD cały czas mamy klientów dla agentów i sieci sprzedaży firm ubezpieczeniowych. Co miesiąc dostarczamy współpracującym z nami agentom kilka tysięcy wartościowych, zweryfikowanych LEAD-ów. 90 proc. stanowią LEAD-y związane z indywidualnym ubezpieczeniem na życie. W swojej ofercie mamy także ubezpieczenia majątkowe (polisy nieruchomości oraz ubezpieczenia dla firm) oraz ubezpieczenia zdrowotne.

Jaki jest profil klienta i agenta, którzy korzystają z Systemu LEAD?

SP: Nasz klient to przeważnie mężczyzna w wieku ok. 35 lat, z dużego miasta, z własnym domem lub mieszkaniem, utrzymujący rodzinę, najczęściej dwójkę dzieci, który poszukuje indywidualnego ubezpieczenia na życie w związku z posiadanymi kredytami np. pod kredyt hipoteczny oraz w związku z rozwojem własnej przedsiębiorczości.

Agenci to doświadczeni sprzedawcy, specjalizujący się w sprzedaży ubezpieczeń na życie, zwykle pracujący na wyłączność dla jednej dużej firmy ubezpieczeniowej. Profesjonaliści w każdym calu, świetnie przygotowani, znający swoją wartość na rynku. Nie boją się podjąć rywalizacji z agentami innych towarzystw ubezpieczeniowych. Co więcej, agenci z którymi współpracujemy, są otwarci na internetowego klienta, i dobrze zdają sobie sprawę z tego, że jedna sprzedana polisa może im zwrócić z nawiązką poniesione koszty np. poprzez wysoką wartość polisy czy polecenia klientów.

Jakich ubezpieczeń najczęściej poszukują klienci?

SP: Nasi klienci najczęściej poszukują indywidualnego ubezpieczenia na życie w związku z posiadanym kredytem lub kredytami albo w związku z chęcią uzbierania kapitału na emeryturę.

Co klienci cenią sobie w obsłudze Systemu LEAD, a co współpracujący agenci?

SP: Klienci cenią nas za szybkość, najlepszą ofertę dopasowaną do ich potrzeb, kompleksowe doradztwo oraz możliwość kontaktu internetowego i telefonicznego. Wystarczy raz wypełnić formularz, odpowiedzieć na kilka pytań naszego doradcy, a my zajmiemy się całą resztą. Klient nie musi się martwić, szukać gorączkowo informacji w internecie, biegać od agenta do agenta czy po placówkach towarzystw, aby po długim namyśle, godzinach spędzonych na porównywaniu ofert, ostatecznie wybrać polisę na życie.

Agenci z kolei chwalą nas za wysokiej jakości LEAD-y. Kupują od nas zweryfikowany LEAD z dużą ilością informacji o zainteresowanym zakupem polisy kliencie wraz z komentarzem od konsultanta, który weryfikował dane zgłoszenie. Nasz LEAD gwarantuje wysoką skuteczność, ponieważ dostarczamy klientów, którzy chcą kupić ubezpieczenie. Agenci cenią sobie także szybkość i przyjazną obsługę serwisu.

Dlaczego warto korzystać z systemu LEAD?

SP: Mówiąc krótko: bo mamy klientów i innowacyjną usługę, która świetnie działa. Oferujemy zupełnie inną jakość w porównaniu do usług telemarketingowych prowadzonych w ramach firm ubezpieczeniowych lub własnej działalności gospodarczej agentów ubezpieczeniowych. To nie jest zwykłe umawianie spotkań przez telemarketera.

Między naszymi jakościowymi LEAD-ami a szeroko stosowanymi w firmach ubezpieczeniowych formularzami kontaktowymi, potocznie nazywanymi „leadami” (takie leady zawierają jedynie: imię, nazwisko, telefon i czasem e-mail) istnieje przepaść. Kupując LEAD-a w naszym Systemie, agenci kupują namiary do zainteresowanego klienta, o którym sporo wiedzą. Dzięki temu mogą mu zaproponować najatrakcyjniejszą polisę.

Jak wygląda obsługa LEADA?

SP: Klient wypełnia formularz pod dany typ ubezpieczenia, który go interesuje. Następnie kontaktuje się z nim nasz profesjonalny konsultant, weryfikuje dane i umawia klienta na kontakt z agentem. Przy okazji weryfikacji zgłoszenia, konsultant wyklucza agentów z towarzystw, z którymi klient już się kontaktował, żeby nie dublować oferty. Zweryfikowany formularz ze szczegółowymi informacjami o kliencie zostaje umieszczony w Systemie.

Może wykupić go maksymalnie pięciu agentów z różnych firm ubezpieczeniowych, którzy przygotują klientowi atrakcyjną ofertę pod kątem jego oczekiwań. Wreszcie agenci kontaktują się z klientem, a ten wybiera ofertę i doradcę, z którym spotka się w celu finalizacji umowy.

Czy istnieją plany dalszego rozwoju Systemu LEAD?

SP: Oczywiście, nie zamierzamy spoczywać na laurach. Poszukujemy kolejnych źródeł pozyskiwania zainteresowanych ubezpieczeniami klientów, planujemy modernizację Systemu oraz rozważamy poszerzenie naszej oferty o więcej ubezpieczeń majątkowych i zdrowotnych. Naszym celem zawsze będzie zwiększanie liczby pozyskiwanych LEAD-ów i jak najwyższa jakość obsługi klienta.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Joanna Kubica
ubezpieczenie.com.pl