Jak działa System LEAD?

Jak to działa?

Klient szuka ubezpieczenia Klient wypełnia formularz, np. na stronie internetowej: https://rankomat.pl/kalkulator/ubezpieczenia-na-zycie
Weryfikacja ubezpieczenia Zweryfikowany formularz trafia jako lead do Systemu
Lead w Systemie Lead zostaje wyceniony na podstawie zawartych w nim informacji. Zostają wysłane powiadomienia do wszystkich agentów z regionu
Kontakt z klientem Agent dokonuje zakupu wybranego leada (maks. 5 agentów, różnych towarzystw ubezpieczeniowych) i podejmuje kontakt z klientem, w celu przedstawienia oferty
Sprzedaż ubezpieczenia Klient porównuje oferty ubezpieczenia i wybiera najkorzystniejszą propozycję dla siebie

Wypełnienie formularza

  • Poświęcając 2-3 minuty na wypełnienie formularza, klient otrzymuje szansę za kontakt ze strony agentów i zapoznanie się z ofertami dopasowanymi do jego potrzeb

  • Agent otrzymuje podstawowe informacje o kliencie, pozwalające mu ocenić, czy produkt, który posiada w swej ofercie, odpowiada potrzebom klienta

Weryfikacja formularza

  • Każdy formularz (życiowy, zdrowotny, firmowy, grupowy) jest sprawdzany przez system HRL pod kątem poprawności danych kontaktowych, dodatkowo formularze życiowe są weryfikowane przez dział Call Center

  • Weryfikacja pozwala wykluczyć klientów niezainteresowanych, przypadkowych i niezdecydowanych, co znacznie zwiększa szanse sprzedażowe

  • Rozmowa z wykwalifikowanym doradcą, pomaga sprecyzować klientowi jego potrzeby ubezpieczeniowe, co znacznie ułatwia rozmowę agenta z klientem na późniejszym etapie

Wycena

  • Po prawidłowej weryfikacji lead jest wyceniany

  • Jego cena zależy od informacji zawartych w formularzu (rodzaj ubezpieczenia, wiek klienta, miesięczne dochody itp.)

Nowy lead w Systemie

  • Po dodaniu leada do listy sprzedaży, agenci z regionu, z którego pochodzi klient (miasto, powiat, województwo) są o tym fakcie informowani przez e-mail

  • Agent może zamówić także SMS z powiadomieniami o nowych leadach

Jak kupić leada

  • Po zalogowaniu się do Systemu, agent może obejrzeć leada i zapoznać się z zawartymi w nim danymi, zanim zdecyduje się go kupić

  • Dostępne są wszystkie dane klienta z wyjątkiem jego danych kontaktowych, gdy agent zakupi leada, dostaje pełny dostęp do danych klienta

Konkurencja

  • Jeden lead może być kupiony przez maksymalnie pięciu agentów różnych towarzystw

  • Jeśli leada zakupi agent z danego towarzystwa, żaden inny agent, reprezentujący to samo towarzystwo, nie może już tego zrobić

  • Jeśli multiagent chce przedstawić klientowi ofertę kilku towarzystw, powinien zaznaczyć to przy zakupie leadów

Finalizacja

  • Spośród przedstawionych ofert klient wybiera tę, która mu najbardziej odpowiada

  • Indywidualnie ustalana jest ścieżka finalizacji ubezpieczenia